Módszertani-tantárgypedagógiai továbbképzés hitoktatók, hit- és erkölcstan tanárok részére

Tagozat:
-
Képzés típusa:
pedagógus továbbképző tanfolyam
Képzési idő:
Három alkalom, pénteki napokon 11-től 17 óráig
Önköltség mértéke:
25.000.- Ft
Bemeneti feltétel:

Jelentkezési határidő: 2017. május 15.
Befizetési határidő: 2017. május 18.
Befizetést átutalással a főiskola számlájára küldhetik, Módszertani továbbképzés névvel. Számlaszám: 10201006-50062850-00000000

A továbbképzést tartja: Dohány Edit a Főiskola óraadó oktatója, matematika-kémia, hit- és erkölcstan, etika szakos tanár, vezető- és mentortanár, mesterpedagógus. 

A továbbképzés időtartama: Három alkalom, 11-től 17 óráig, pénteki napokon: május 19., május 26. június 9.

MÉG 5 HELY SZABAD!

Résztvevők száma korlátozott! Az első 20 jelentkezést tudjuk elfogadni.

A további jelentkezők várólistára kerülnek, és lemondás esetén értesítjük őket.
A jelentkezési lapot a számlaigénylő lappal együtt kérjük eljuttatni a Sapientia Főiskola Pedagógia Tanszékére e-mailben a tanfolyam@sapientia.hu e-mail címre, vagy postai úton (1364 Budapest, Pf. 235.)
 

MÁR MOST LEHET JELENTKEZNI AZ ŐSZI TOVÁBBKÉPZÉSRE!

Időpontok: 2017. szeptember 29., október 13., október 27.

Jelentkezési lap és tájékoztató a csatolmányok között.

 

Rövid ismertető:

A továbbképzés célja, hogy

  • a hitoktatók gyakorlatra tegyenek szert élményszerű órák tervezésében és megtartásában,
  • eddig meglévő kateketikai módszertani eszköztáruk bővüljön, új ötletekkel gazdagodva olyan hit- és erkölcstan órákat tervezzenek és tartsanak majd, amelyeken a tanítványaik szívesebben, aktívabban, nagyobb együttműködéssel vesznek részt.
  • A továbbképzésen foglalkozunk majd interaktív, a tanulók együttműködésére épülő módszerek, valamint a tantárgy jellegzetességeit figyelembe vevő tanári módszertani ötletek kidolgozásával is.
  • A továbbképzésen mikrotanításra és reflektív elemzésre is nyílik lehetőség.
  • A továbbképzés célja az is, hogy a pedagógusok önreflektív képessége tovább fejlődjön, elősegítve ezzel is a pedagógus életpályamodell portfólió elkészítését.
  • A továbbképzésen résztvevő kollégáknak lehetősége lesz megismerni az információs-kommunikációs technológiai eszközök sokoldalú használati lehetőségeit a hit- és erkölcstan órákon.

A továbbképzés jellege:

  • Bár az órák egy része előadás jellegű lesz, amelyben az oktató a mindennapi tanítási tapasztalataiból merített tantárgypedagógiai gondolatait kivetített képekkel és szöveggel illusztrálja, saját egyéni fejlesztésű tanulást segítő eszközeit a gyakorlatban bemutatja,
  • a résztvevőknek, a kiscsoportos szemináriumi jelleg miatt, lehetőségük lesz saját élmények szerzésére, a hitoktatás során alkalmazható változatos módszerek, munkaformák kipróbálására,
  • a pedagógiai tervezésben való elmélyülésre, tanórák és pedagógiai szituációk szakértő segítségével való komplex elemzésére.

 

Leírás:

Tematika:

  1. I. A tanuló-tanár együttműködés nélkülözhetetlen alapjai
  2. 1. A hit- és erkölcstan óra légkörének megteremtése
  3. 2. Az érdeklődés felkeltésének változatos módszerei és eszközei
  4. 3. Rossz kedv ellen játék a hittan órán
  5. 4. A hit- és erkölcstan óra kommunikációs terei
  6. 5. Értékek megjelenítése, attitűdformálá
  7.  
  8. II. Hogyan válik a tanár által átadott információ a tanulókban tudássá, amely alkalmazható, belsővé vált, és értékeket hordoz?
  9. 6. Az önálló tudáskonstruálás (a tanulási folyamat buktatói, érdektelenség, lemaradások, a gyerekek reakciói, pedagógiai önreflexió). A hittanár kompetenciahatárai
  10. 7. Különböző egyéniségű gyerekek a hittanórán, többszörös intelligencia alapú tanulás
  11. 8.  Objektív értékelés hittanórán, az értékelés tervezése, számon kérhető tudás és lelki igényességre nevelé
  12.  
  13. III. Módszertani eszköztár bővítés
  14. 9. Módszertani ötletek a biblikum tanításához
  15. 10. Módszertani ötletek az egyháztörténelem tanításához
  16. 11. Módszertani ötletek az alapvető hittan tanításához
  17. 12. Módszertani ötletek a dogmatika tanításához
  18. 13. Módszertani ötletek a liturgika tanításához
  19. 14. Módszertani ötletek az erkölcstan tanításához
  20.  
  21. IV. Együttműködés és kapcsolatteremtés a Z generációval
  22. 15. IKT eszközök alkalmazása a hittantanításban
  23. 16. IKT eszközök alkalmazása az értékekre nevelésben
  24.  
  25. V. A hittanári pedagógiai tevékenység tervezése, végrehajtása és reflexiója
  26. 17. Tematikus terv készítése
  27. 18. Óraterv, órarészlet tervezése a továbbképzésen megismert újdonságok alkalmazásával, egyéni ötletek beépítésével, szabadon választott, de akár több korosztályra, és témára
  28. 19. Mikrotanítás és reflektív elemzés
  29. 20. Összegzés, tapasztalatok megosztása

 


» MINTATANTERVEK

Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola, 1052 Budapest, Piarista köz 1. - Kapcsolat - Impresszum
Intézményünk országos és nemzetközi hálózati kapcsolatát az NIIF Program biztosítja.